NEMZETI DOHÁNYBOLTOK – BIZTONSÁGTECHNIKAI FELTÉTELEK
A nemzeti dohányboltok pályázati kiírása csak utalásokat tartalmazott a trafikok üzemeltetéséhez szükséges biztonságtechnikai feltételekről. Ezeknek a biztonsági feltételeknek a betartása hiányában a vállalkozás elveszítheti koncessziós jogát és problémás helyzetben a biztosító sem fog fizetni.Cégünk kidolgozta és biztosítja azt a biztonságtechnikai feltételrendszert, ami szükséges a boltok hosszútávú ützemeltetéséhez. Röviden összefoglaljuk a kockázatokat és ezek mérséklését.Minden üzlet egyedi, ezért árakat nem írtunk ebbe az összefoglalóba. Cégünk valamennyi eszközt forgalmazza, többségét közvetlen nagykereskedőként.
Külső kockázatok: Vevők és más külső személyek
Szállítók
Belső kockázatok: Dolgozók által elkövetett lopások
Nagy mennyiségű KÉSZPÉNZ-ből származó kockázatok
Részletesen:
Vevők által elkövetett lopások, rablások, betörések. A vevők által leggyakrabban elkövetett cselekmények a lopások. A dohányárut úgy kell elhelyezni, hogy lehetőleg ne férjenek hozzá. A kihelyezett egyéb árukkal tanácsos hasonló módon eljárni. Ezzel létrejön egy “pultos” rendszer: ami biztonságos, de nem segíti elő az értékesítést. A termékeket tehát vegyesen hasznosabb elhelyezni:dohányárut a pult mögé, de a nagyobb cikkeket (pl. italáru) regálokon elhelyezni, hogy a vevő tudjon válogatni.
Ha a vevők az árukhoz érhetnek, akkor szükséges egy ÁRUVÉDELMI RENDSZER elhelyezése.
Az áruvédelmi rendszer lehet RF (rádió frekvenciás), AM (akuszto magnetikus) és EM (elektromágneses).
Egy alap RF rendszer elemei: (RF antenna) RF papírcímke Deaktivátor ital palack védő nyitó mágnes
Mi a fontos szempont az áruvédelmi rendszer kiválasztásánál?
- olcsó üzemeltetés
- stabil működés
A vevők és dolgozók, szállítók megfigyeléséhez egyaránt elkerülhetetlen egy kamera (CCTV) rendszer.
A kamera rendszer minimum 4 kamerás SONY kell legyen és a képminőség legalább 700 tévésoros. A rendszer pontosan illeszkedő DVR kell - a nagy kockázat miatt ajánlott 2 db. is!
Ócska kamerákkal nem lehet látni a felvételt.Optimális esetben 8 – 12 kamera van felhelyezve 1080 tévésoros felbontással, internetre kötve, 2 DVR rögzítővel. Nem túlzás az arcfelsimerő szoftver használata sem! Kültéri és beltéri kamera is szükségesek.
MECHANIKAI ÉS ELEKTRONIKAI VÉDELEM
A dohányboltokban hatalmas értékű árukészletek lesznek. Nagy lesz a kísértés a betörésekhez, rablásokhoz. Minimálisan a következő védelmet kell az árukészlet védelme érdekében megtenni:biztonsági ajtók, őrzővédő céghez bekötött riasztórendszer pánikriasztóval, biztonsági fóliás üveg és / vagy MABISZ engedélyes biztonsági rács, másolhatatlan kulcsok, kellő védelmet nyújtó pult, zárt raktár, ha a tető, udvar stb. felől egyéb bejutási lehetőség van, akkor ezek védelme.
A PÉNZ védelme
A dohányboltokban esetenként 10-40 millió Ft. készpénz lesz. Nagy mennyiségű készpénz tárolása hatalmas kockázatot rejt, különösen a nyitást követően.Időzáras, pénzbedobós, nagy méretű, MABISZ engedélyes, riasztós széf nélkül nem oldható meg a pénz tárolása!
A pénz szállítása: A készpénzt a bankba pénzszállító céggel lehet szállítani.
Ez elkerülhetetlen feltétel.
Nyilvántartás:
Szép és jó, ha trafikunkat nem tudják kirabolni és a vevők sem lopnak. De a legnagyobb kockázat a dolgozó! A kamera, egyéb eszközök mit sem érnek egy megfelelő nyilvántartási rendszer nélkül.
Gondolhatnánk, hogy bármilyen készlet nyilvántartó rendszer alkalmas erre! Mire rájövünk, hogy mennyire nem igaz ez, addigra a szemünket is ki fogják lopni! (Nem osztom meg itt a tapasztalatokat, mert nem szeretnék tippet adni, ezért röviden csak annyit: a legtöbb programot úgy fejlesztik a programozók, hogy soha egyetlen biztonsági szakemberrel nem beszélnek, nem építik be a minimális védelmi elemeket sem! Könnyedén meg lehet hamisítani a készletadatokat és "nyom nélkül" tudnak sikkasztani.
A dohánytermékeket szigorú nyilvántartással kell vezetni. Erre partnercégünk által kifejlesztett számlázó / raktárkészlet nyilvántartó programot ajánljuk.Fontos: a NAV (vámosok) ellenőrizni fogják a nyilvántartást, a készleteket. Egy- két doboz eltérésnél már bírságolni fognak. Vagyis: ha megérkezik az áru, akkor azon nyomban rögzíteni kell a számlázó programban! Ehhez minimum 2 hálózatba kapcsolt számítógép, 2 vonalkód olvasóval, pénztárgépes és internetes kapcsolattal szükséges.
Konkrét ajánlatkéréssel kapcsolatban kérem telefonon, vagy emailben jelentkezzen!
Budapest, 2013. május 03
Tisztelettel,
dr. Keresztes Attila
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.