NEMZETI DOHÁNYBOLTOK – BIZTONSÁGTECHNIKAI FELTÉTELEK
A nemzeti dohányboltok pályázati kiírása csak utalásokat tartalmazott a trafikok üzemeltetéséhez szükséges biztonságtechnikai feltételekről. Ezeknek a biztonsági feltételeknek a betartása hiányában a vállalkozás elveszítheti koncessziós jogát és problémás helyzetben a biztosító sem fog fizetni.Cégünk kidolgozta és biztosítja azt a biztonságtechnikai feltételrendszert, ami szükséges a boltok hosszútávú ützemeltetéséhez. Röviden összefoglaljuk a kockázatokat és ezek mérséklését.Minden üzlet egyedi, ezért árakat nem írtunk ebbe az összefoglalóba. Cégünk valamennyi eszközt forgalmazza, többségét közvetlen nagykereskedőként.
Külső kockázatok: Vevők és más külső személyek
Szállítók
Belső kockázatok: Dolgozók által elkövetett lopások
Nagy mennyiségű KÉSZPÉNZ-ből származó kockázatok
Részletesen:
Vevők által elkövetett lopások, rablások, betörések. A vevők által leggyakrabban elkövetett cselekmények a lopások. A dohányárut úgy kell elhelyezni, hogy lehetőleg ne férjenek hozzá. A kihelyezett egyéb árukkal tanácsos hasonló módon eljárni. Ezzel létrejön egy “pultos” rendszer: ami biztonságos, de nem segíti elő az értékesítést. A termékeket tehát vegyesen hasznosabb elhelyezni:dohányárut a pult mögé, de a nagyobb cikkeket (pl. italáru) regálokon elhelyezni, hogy a vevő tudjon válogatni.
Ha a vevők az árukhoz érhetnek, akkor szükséges egy ÁRUVÉDELMI RENDSZER elhelyezése.
Az áruvédelmi rendszer lehet RF (rádió frekvenciás), AM (akuszto magnetikus) és EM (elektromágneses).
Egy alap RF rendszer elemei: (RF antenna) RF papírcímke Deaktivátor ital palack védő nyitó mágnes
Mi a fontos szempont az áruvédelmi rendszer kiválasztásánál?
- olcsó üzemeltetés
- stabil működés
A vevők és dolgozók, szállítók megfigyeléséhez egyaránt elkerülhetetlen egy kamera (CCTV) rendszer.
A kamera rendszer minimum 4 kamerás SONY kell legyen és a képminőség legalább 700 tévésoros. A rendszer pontosan illeszkedő DVR kell - a nagy kockázat miatt ajánlott 2 db. is!
Ócska kamerákkal nem lehet látni a felvételt.Optimális esetben 8 – 12 kamera van felhelyezve 1080 tévésoros felbontással, internetre kötve, 2 DVR rögzítővel. Nem túlzás az arcfelsimerő szoftver használata sem! Kültéri és beltéri kamera is szükségesek.
MECHANIKAI ÉS ELEKTRONIKAI VÉDELEM
A dohányboltokban hatalmas értékű árukészletek lesznek. Nagy lesz a kísértés a betörésekhez, rablásokhoz. Minimálisan a következő védelmet kell az árukészlet védelme érdekében megtenni:biztonsági ajtók, őrzővédő céghez bekötött riasztórendszer pánikriasztóval, biztonsági fóliás üveg és / vagy MABISZ engedélyes biztonsági rács, másolhatatlan kulcsok, kellő védelmet nyújtó pult, zárt raktár, ha a tető, udvar stb. felől egyéb bejutási lehetőség van, akkor ezek védelme.
A PÉNZ védelme
A dohányboltokban esetenként 10-40 millió Ft. készpénz lesz. Nagy mennyiségű készpénz tárolása hatalmas kockázatot rejt, különösen a nyitást követően.Időzáras, pénzbedobós, nagy méretű, MABISZ engedélyes, riasztós széf nélkül nem oldható meg a pénz tárolása!
A pénz szállítása: A készpénzt a bankba pénzszállító céggel lehet szállítani.
Ez elkerülhetetlen feltétel.
Nyilvántartás:
Szép és jó, ha trafikunkat nem tudják kirabolni és a vevők sem lopnak. De a legnagyobb kockázat a dolgozó! A kamera, egyéb eszközök mit sem érnek egy megfelelő nyilvántartási rendszer nélkül.
Gondolhatnánk, hogy bármilyen készlet nyilvántartó rendszer alkalmas erre! Mire rájövünk, hogy mennyire nem igaz ez, addigra a szemünket is ki fogják lopni! (Nem osztom meg itt a tapasztalatokat, mert nem szeretnék tippet adni, ezért röviden csak annyit: a legtöbb programot úgy fejlesztik a programozók, hogy soha egyetlen biztonsági szakemberrel nem beszélnek, nem építik be a minimális védelmi elemeket sem! Könnyedén meg lehet hamisítani a készletadatokat és "nyom nélkül" tudnak sikkasztani.
A dohánytermékeket szigorú nyilvántartással kell vezetni. Erre partnercégünk által kifejlesztett számlázó / raktárkészlet nyilvántartó programot ajánljuk.Fontos: a NAV (vámosok) ellenőrizni fogják a nyilvántartást, a készleteket. Egy- két doboz eltérésnél már bírságolni fognak. Vagyis: ha megérkezik az áru, akkor azon nyomban rögzíteni kell a számlázó programban! Ehhez minimum 2 hálózatba kapcsolt számítógép, 2 vonalkód olvasóval, pénztárgépes és internetes kapcsolattal szükséges.
Konkrét ajánlatkéréssel kapcsolatban kérem telefonon, vagy emailben jelentkezzen!
Budapest, 2013. május 03
Tisztelettel,
dr. Keresztes Attila
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.